Online geld verdienen in 7 stappen deel 5

5 min leestijd

Oké, je hebt nu een oplossing bedacht voor een probleem en deze weggegeven via jouw site. Nu is het tijd om contact op te nemen met andere eigenaren van lijsten met namen en e-mailadressen. Waarom? Zodat ook zij jouw product weg kunnen geven. Aan de mensen op hun lijst. En denk eraan, des te meer lijsteigenaren je vind des te beter dit voor jou is.

Stap 4: Laat anderen jouw oplossing weggeven

Maar hoe doe ik dat?!

Wanneer kopen mensen jouw product? Simpel, als ze je vertrouwen! Het is dus zaak om dit vertrouwen op te bouwen. En vooral, bij zoveel mogelijk mensen. De manier om dit te doen is om de lijsten van anderen binnen jouw niche te gebruiken. Hoe doe je dat? Je benadert ze en vraagt of ze jouw product willen delen met hun lijst. En laat nu je lijst maar groeien.

Om lijsteigenaren zover te krijgen dat ze jouw product willen delen met de mensen op hun lijst moet er natuurlijk wel eerst vertrouwen zijn. Neem de volgende stappen om dit vertrouwen op te bouwen:

  • Stuur de lijsteigenaar geregeld een e-mail
  • Schrijf een blog post die laat zien dat je weet waar je het over hebt
  • Biedt een goed product aan (duhhh!)
  • Plaats interessante en relevante content op je website
  • Zorg dat je site er netjes en verzorgd uitziet

Schrijf een goede salespitch

Jouw copywriting skills bepalen uiteindelijk de kwaliteit van jouw verkoopmateriaal. Stel je voor dat je zojuist een fantastische film hebt gezien. Nu ga je een vriend overhalen om hem ook te kijken. Dat is hoe je het aanpakt. Dat is hoe je een goede salespitch schrijft. Kom gepassioneerd en authentiek over en zorg dat jouw pitch aan de volgende 7 kenmerken voldoet:

  1. De kop – is aantrekkelijk, maakt nieuwsgierig en zorgt ervoor dat mensen verder willen lezen
  2. Bullet points – trekken de aandacht naar de voordelen, vooral voor degenen die je tekst niet volledig lezen maar erdoorheen scannen
  3. Subkoppen – breekt je tekst op in logische blokken en grijpt de aandacht van je lezers
  4. De content – dit is de bulk van je tekst. Hier omschrijf je de pijn van de lezer en hoe jouw product deze pijn voor ze oplost
  5. De garantie – de manier waarop je alle teleurstelling bij de koper weghaalt en bij jou terechtkomt
  6. De close – dit is waar je mensen vraagt om jouw product te kopen en direct actie te ondernemen
  7. De P.S. – waar je de lezer overtuigd om je product te kopen

Je moet in de schoenen van jouw potentiële kopers kunnen stappen. Of beter nog, kruip in hun hoofd. Weet precies waar de pijn zit en overtuig hun ervan dat jouw product die pijn weg kan nemen. En nee, dit is geen manipulatie. Je heb tenslotte ook echt een oplossing te bieden. Jij kunt hun pijn weghalen. Jij weet dat maar jouw kopers nog niet. Overtuig hun ervan!

Inner game

Oh zo belangrijk, ook bij deze stap weer. Je gaat een salespitch schrijven. Je gaat mensen overtuigen om jouw product aan te bieden. Je gaat mensen vragen om vertrouwen in je te hebben. Hoe gaat je dit lukken als jij jouw inner game niet op orde hebt. Daarom ook nu weer een aantal nuttige tips om je verder te helpen.

Inner game tip 9: Authenticiteit werkt het beste

De succesvolle Internet marketeers zijn niet bang om zichzelf te laten zien. Sterker nog, hun persoonlijkheid is hun belangrijkste asset. Hun merk als het ware. Allemaal hebben ze een interessant verhaal achter hun succes te vertellen. Jouw lezers (en kopers!) willen met echte mensen te maken hebben. Mensen die eerlijk en authentiek zijn. Mensen die hun onvolkomenheden durven laten zien. Wat is jouw verhaal?

Probeer niet met zakelijke taal mensen te overtuigen van de perfectie van je product of van jezelf. Vertel iets interessants en vertel het in je eigen woorden. Wees authentiek en laat je persoonlijkheid schijnen!

Inner game tip 10: “Ont-frame” jezelf

Allemaal bekijken we de wereld op een andere manier. Binnen de NLP noemen ze dit je frame. Of je kader. Dit frame bestaat uit de filters waardoor jij de wereld ziet. Jouw overtuigingen over jezelf, de ander en de wereld. Jouw frame bepaalt jouw realiteit. Hoe jij tegen de wereld aankijkt. Heel belangrijk dus! Ont-frame jezelf geregeld. Wordt je bewust van de bril waardoor jij tegen de wereld aankijkt en ga nieuwe mogelijkheden zien. Stel jezelf daarvoor geregeld de volgende vragen:

  • Door welke bril bekijk ik de wereld vandaag? Wat zijn mijn overtuigingen? Over mezelf, de ander en de rest van de wereld?
  • Hoe ziet mijn realiteit eruit door deze bril?
  • Hoe kan ik wat ik heb, wat ik doe en wat ik weet combineren zodat ik goede producten kan ontwikkelen die mensen willen kopen?

Ont-frame jezelf regelmatig en kom erachter dat de wereld geen beperkingen kent. Dat de enige beperkingen de beperkingen zijn die je jezelf oplegt. Sta jezelf dus toe om die beperkingen aan de kant te schuiven en creëer een nieuwe realiteit voor jezelf. Een realiteit waarin je jouw vaardigheden, passies en talenten omzet in fantastische producten. Producten die echt waarde toevoegen in het leven van andere mensen.

Inner game tip 11: Wat gaat de toekomst brengen?

Nog niet zo heel lang geleden was het hele idee van het Internet voor veel mensen te bizar om voor te stellen. Nu kunnen de meeste mensen zich niet meer voorstellen hoe de wereld eruit zag zonder het Internet. En geloof mij, over 5 jaar is het hetzelfde. Wij hebben nu nog geen flauw benul wat er over 5 jaar allemaal mogelijk. Het Internet ontwikkeld zich zo enorm snel. En met die ontwikkeling ontstaan nieuwe kansen.

En met dat in je achterhoofd, blijf alert op nieuwe mogelijkheden. Kijk naar wat anderen doen en naar hoe de technologie zich ontwikkelt. Denk out of the box! Misschien ligt er wel een fantastisch kans voor je als je precies het tegenovergestelde doet als wat anderen doen.

En wees bereid om te blijven leren. Om in de toekomst succesvol te zijn ga je vaardigheden nodig hebben die je nu nog niet bezit. Vaardigheden die misschien nog niet eens bestaan en die niemand dus nog bezit. Wees alert, sta hier voor open en wees er op tijd bij!